Silvie Hurkmans

Over mij:

Na de opleiding tot docent in de Beeldende Kunsten ben ik begonnen als jongerencoach. 
Ik startte een theatergroep om jongeren op een creatieve manier te begeleiden bij hun emoties en hun verhalen die ze met mij deelden. Ik wilde gevoelige onderwerpen een podium geven en mensen daarmee in aanraking brengen. Die emotionele verhalen verwerkte ik tot theaterstukken die werden uitgevoerd om zo meer mensen te inspireren en inzicht te geven. Het leren praten over onze innerlijke blokkades en hoe we daar mee omgaan hebben mij altijd bezig gehouden. Tijdens deze creatieve processen kwam ik erachter dat ik mensen graag intensiever wil begeleiden op emotioneel vlak. Ik wilde niet alleen inzicht kunnen geven, maar mensen écht helpen bij hun problemen.  Een opleiding om mensen te helpen met emotionele blokkades was een logisch vervolg. Na diverse cursussen en scholingen ben ik mijn praktijk gestart. 

Anderen zeggen over mij dat ik een vriendelijk, compassievol, creatief en intuïtief persoon ben die echt aandacht heeft voor de ander. 

Ik probeer een mens in zijn of haar waarde te laten en een open gesprek te voeren. Een gesprek van mens tot mens, met aandacht voor wie jij bent los van alle etiketten en labels. Dat vind ik belangrijk. In mijn dagelijks leven werk ik met veel plezier met mensen, ben ik moeder en werk ik altijd aan creatieve projecten. Ik houd mij graag bezig met schrijven, schilderen, wandelen, lezen en creëren. Ik ben steeds bezig met mezelf te ontwikkelen. Dit vind ik niet alleen belangrijk voor mezelf, maar ook voor mijn cliënten. 

About me:

After studying to become a fine arts teacher, I started working as a youth coach.
I started a theatre group to creatively guide young people through their emotions and the stories they shared with me. I wanted to give sensitive topics a stage and bring people in touch with them. I processed those emotional stories into plays that were performed to inspire and give insight to more people. Learning to talk about our inner blocks and how we deal with them have always concerned me. During these creative processes, I discovered that I would like to guide people more intensively on an emotional level. I didn’t just want to be able to give insight, but to really help people with their problems.  An education to help people with emotional blocks was a logical next step. After various courses and training, I started my practice.

Others say that I am a kind, compassionate, creative and intuitive person who really pays attention to others.

I want to respect people and have an open conversation. A conversation from person to person, with attention to who you are apart from all labels. That is important to me. In my daily life, I enjoy working with people, am a mother and am always working on creative projects. I enjoy writing, painting, walking, reading and creating. I am always developing myself. I find this important not only for myself, but also for my clients.

À propos de moi:

Après avoir suivi une formation d’enseignant en arts visuels, j’ai commencé à travailler comme entraîneur pour les jeunes.
J’ai créé une troupe de théâtre pour guider les jeunes de manière créative à travers leurs émotions et les histoires qu’ils m’ont racontées. Je voulais donner une scène à des sujets sensibles et mettre les gens en contact avec eux. J’ai transformé ces histoires émotionnelles en pièces de théâtre qui ont été jouées pour inspirer et donner un aperçu à plus de gens. Apprendre à parler de nos blocages intérieurs et de la façon dont nous les gérons m’a toujours préoccupé. Au cours de ces processus créatifs, j’ai découvert que j’aimerais guider les gens de manière plus intensive sur le plan émotionnel. Je ne voulais pas seulement être capable de donner des conseils, mais aussi d’aider réellement les gens à résoudre leurs problèmes.  Se former pour aider les personnes souffrant de blocages émotionnels était une étape logique. Après divers cours et formations, j’ai commencé ma pratique.

Les autres disent de moi que je suis une personne gentille, compatissante, créative et intuitive qui prête vraiment attention aux autres.